Här kan du följa livet på inredningsbutiken Furutorp!

Jag gläntar även på dörren till mitt hem Furutorp, och delar med mig av
inredningsdrömmar & renoveringsvåndor...
.......................................................................................................................................

Loppis-fynd


I helgen var det stor Antik-Loppis i Rättvik,
och jag blev så glad när jag hittade det här lilla
zink-badkaret i barnstorlek!



Perfekt att ha i butiken och dekorera med frotté & fina tvålar!


Har länge tänkt skaffa ett i vuxenstorlek, dom är ju så otroligt charmiga,
men det tar ju också väldigt stor plats,
så därför var det extra kul att hitta ett i ministorlek,
som dessutom är ganska ovanliga, vad jag förstår.

Monterade också upp den fina slanghållaren i gjutjärn.


Enda problemet är den otroligt fula slangen...
Varför finns det inga snygga trädgårdsslangar?!?
Har ni hittat nån får ni gärna tipsa!

Må så gott!

Lisa på Furutorp

9 kommentarer:

  1. Men gud så fint kar! Lyllo dig ;-) Nä, snygga trädgårdsslangar är det dåligt med men ditt fäste var vackert.. kram!

    SvaraRadera
  2. Vilket fint kar du hittat. Hade ingen möjlighet att ta mig till Rättvik. Vi hade byloppis hela helgen och jag var ju tvungen att göra mig av med lite. I morgon åker jag till Stina.

    kram Ullis

    SvaraRadera
  3. Vilket fint kar!!!
    Letar själv efter ett till Eskil...
    Var faktiskt på antikloppisen i 20 minuter, på fredagsmorgonen...men hann inte med över hela , fick dock några fina tavlor, ett stop i vitt, samt ett par fina antika spetsgardiner och en ljusstake....inte klokt vad mycket fint som fanns där!!
    Hade dock lovat barnen en heldag på Nusnäs och tomteland så det blev en kortis där....
    Ha det gott!
    kramis

    SvaraRadera
  4. hejhej! åååh vilket fint kar, jag bara älskar zinkbadkar :) gillar slanghållaren också, riktiga godbitar :) stor kram sara

    SvaraRadera
  5. Så fint kar du hittat!!! Slanghållaren var också fin... Håller med dig om slangarna...tror att de måste ha tänkt att man ska gömma den i rabatten eller nåt... Snart kommer nog någon på att göra dem i flera olika färger...:-) Kram Tina

    SvaraRadera
  6. Kanskje smykkene her er noe for deg? Jeg likte dem iallefall veldig godt.
    anemoneblomster.blogspot.com/
    Hanne

    SvaraRadera
  7. Muuums vilka fynd
    jag blir gaalen vill åxå ha ett sådant badkar...

    ha det bäst

    SvaraRadera
  8. Hei, Lisa! Da er krukkene du sendte vel på plass på kjøkkenet. De er de vakreste jeg har sett!!! Tusen TAKK!!
    Og så lurer jeg på en ting til...Om du går inn på bloggen min og ser på bildet av det ekornhuset jeg etterlyser der...har du et slikt et i butikken din? Ble tipset av en blogger som mente du hadde hatt et slikt et... For da vil jeg gjerne kjøpe det:0))Om du har fler til salgs, da...
    Ha en fortsatt flott dag!
    Hilsen Cathrine

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails