Här kan du följa livet på inredningsbutiken Furutorp!

Jag gläntar även på dörren till mitt hem Furutorp, och delar med mig av
inredningsdrömmar & renoveringsvåndor...
.......................................................................................................................................

Invigning!


Så var det då äntligen dags!

Invigning av 2 nya rum på Furutorp,
samtidigt som jag firar 5-årsjubileum med butiken!

Trots att man förberett sig i veckor,
så kör det ändå ihop sig i slutet på nåt vis,
så dan före invigningen ringde jag min vän Stina
(ni vet, hon tanten på landet...)
och frågade om hon hade lust att pyssla lite i butiken,
och det hade hon!
Problemet är bara att man kan
pyssla&skylta&plocka&ändra i all evighet utan att bli färdig,
så vid midnatt sa jag åt Stina på skarpen att
"nu måste du åka hem!"
Man vill ju inte köra slut på tanten...
(Tusen tack för hjälpen, gumman!)
Så här blev i alla fall det nya franska rummet:








Invigningsdagen var helt hysterisk, med kö redan vid öppningstid,
men otroligt roligt förstås!

Ni bloggare som var där, jag är ledsen att jag inte hade mer tid att prata med er, och hoppas att vi får chans att träffas igen under lite lugnare former...

Fler bilder kommer!
Må så gott!
Lisa på Furutorp

6 kommentarer:

  1. Hej Lisa!

    Kommer till Rättvik i nästa vecka. Det ska bli spännande att se din butik!

    /Helena

    SvaraRadera
  2. Grattis - & lyckönskningar till den nya rummen i butiken. Det är underbara bilder och saker du visar, man önskar man kunde flyga som fågeln snabbt ner till dej för att få gå runt i butiken och njuta.
    Hoppas du får sälja mycket och sedan få en lite lugnare avslutning på helgen. Há det så got, kram Anneli

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Ni fick det verkligen jättefint! Vilken tur du har som får hjälp av Stina =)
    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Det franska rummet blev så snyggt. Gillar ju möbler med måååånga lådor, så du kan säker förstå vilken som var min favorit. Kul att du fick hjälp av Stina. Kul med så mycket folk. Kommer igen en annan dag när det blir lite lugnare.

    Ha det bra och sköt om dig!
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  5. Grattis till jubileet och nyöppnandet i större lokal!
    Kan tänka mig att Stina var duktig på att fixa!
    Hoppas hinna till dig till veckan när vi ska uppåt....vill ju ha de där svarta krokarna du har i porslin....
    Hoppas vi ses då!
    ha det gott!
    kramis

    SvaraRadera
  6. Men din lilla korvsnabel!...
    eller så kanske man inte ska säga.:-D

    Det är ju kul vet du...och springa omkring och rota och skratta.

    Kramis gumman!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails