Här kan du följa livet på inredningsbutiken Furutorp!

Jag gläntar även på dörren till mitt hem Furutorp, och delar med mig av
inredningsdrömmar & renoveringsvåndor...
.......................................................................................................................................

Dom små, små detaljerna

Badrummets budget-makeover fortskrider sakta men säkert.
Nu sitter dom fina grå krokarna med porslinsknoppar på väggen,
och jag kan äntligen hänga upp min handduk!
Vilken lycka över en sån liten detalj...



Ovanför varje krok sitter våra initialer i form av vita träbokstäver,
fastsatta med lite häftmassa.

Jag har även hängt upp det otroligt fina tyget från Greengate
framför det mindre fina men nödvändiga duschdraperiet.
En detalj som gör rummet mycket mer ombonat!



Jag har slagit i öljetter upptill och satt den på samma stång som duschdraperiet, samt impregnerat det så att det inte absorberar så mycket fukt.



En gammal spegel som fått ny vit färg.
Här kan man även skymta kaklet i badhörnan, som vi vågade oss på att måla över i vitt, och som faktiskt blev bättre än jag trodde!
Hittills håller det riktigt bra att duscha på...

Tygerna som jag tänker mixa, allt efter humör & årstid.



Fortsättning följer, det är en hel del kvar...
Må så gott!
Lisa på Furutorp

6 kommentarer:

  1. Fräscht och fint! Bra jobbat. Även budgetfix kan bli riktigt bra.

    Vi gjorde en för 3-4 år sedan i vårt badrum och är fortfarande supernöjda.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Det där blir ju helsnyggt. Förstår att det känns skönt med badrummet. Vi ska måla över kaklet i badrummet också...i vitt...för en gångs skull.;-)

    Kramis på dig du Fiol-Lisa.:-)

    SvaraRadera
  3. Hei!

    Det er første gangen jeg er innom bloggen din,men såå mye fint!Takk for inspirasjonen! Kan jeg få spørre hva veggfargen heter? Den var nydelig!Klem fra Kjersti

    SvaraRadera
  4. Jättefint det blev. Har inte vågat mig på någon kakel målning än, så det är ju bra att ni är många som provar före så jag vet hur det är. Måste ta mig till Rättvik någon dag och hämta min tidning.
    Kramar Ullis

    SvaraRadera
  5. Hejsan!
    Jag hittade ditt planteringsbord:
    http://livetpafurutorp.blogspot.com/2008/06/planteringsbord.html

    Jag "samlar" på
    P L A N T E R I N G S B O R D och undrar om jag får "låna" din bild om jag lovar att länka och nämna din blogg???

    Ha det gött!!!

    SvaraRadera
  6. Men så fint det blir :-) målat kaklet...det blev ju snyggt, får jag fråga vad ni använde för färg? Har ett otroligt gräsligt kakel i köket som jag skulle vilja måla vitt
    Kram Lisa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails